Fendt 820, foto van rommert14

Fendt 820 vastgereden

Deel via: Whatsapp, Facebook of Twitter.
+2
rommert14
Foto van een Fendt 820 met een bescheiden voorladertje ervoor
frank_mf
Quote Reactie van @rommert14:
met een bescheiden voorladertje ervoor

Past toch mooi bij de trekker?
+1
rommert14
@frank_mf ik vind die quicke laders onmeunig lomp en niet om aan te gluren eerlijk gezegd 😅

Reacties

+2
rommert14
Ik was er eigenlijk om mn 7726 weer op te halen maar die kon ik nog niet meekrijgen helaas

(klik om te vergroten)

caseboy
@rommert14 laten ze het dan niet weten dat die nog niet klaar was?
rommert14
@caseboy jawel maar hadden een voorlader trekker nodig, die hebben we opgehaald
+1
@rommert14 was de koelfan eraf gelopen? ‘We kunnen er slecht bij komen, ff ruimte maken’ 🙈
+2
DriveJohnDeere
@rommert14
Is dat nog van die tik in de motor? Na het maaien van een wiers?
rommert14
@DriveJohnDeere ramptoerist 🤪
DriveJohnDeere
@rommert14
Altijd 😎
+1
zettelmeyer
@rommert14 de zoveelste die dit jaar los staat? Weinig geluk mee volgens mij?
+1
rommert14
Quote Reactie van @zettelmeyer:
zoveelste

De enige die we ook zover los gehad hebben is de 24. De rest niet gelukkig.
+3
T60401
Quote Reactie van @rommert14:
enige die we ook zover los gehad hebben is de 24. De rest niet gelukkig

O dus de ramp New holland in NL zijn niet zover uitelkaar geweest?
rommert14
rickboer blija
@rommert14 dit lijkt een beetje grotere operatie dan waar jullie het 3 weken geleden over hadden 🙈
rommert14
@rickboer blija het wordt elke week groter 😅 ze kunnen het probleem niet vinden tot nu toe
+1
mf 6150
@rommert14
Ga je er te lomp mee om, of een gevalletje had toch maar nieuw gekocht?😅 wel gek dat t 2 van dezelfde serie zijn
+1
rommert14
Quote Reactie van @mf 6150:
wel gek dat t 2 van dezelfde serie zijn

Nee hoor, de een de versnellingsbak en de andere de motor
mf 6150
@rommert14
Mooi kut
rickboer blija
@rommert14 🙈

Lekker is dat, straks komt het er op neer dat ze beter de hele motor hadden kunnen vervangen 🤦
rommert14
@rickboer blija zover hebben ze hem wel uitelkaar, nu gaan ze de kleppen bekijken of het daar aan kan liggen.
rickboer blija
Quote Reactie van @rommert14:
nu gaan ze de kleppen bekijken of het daar aan kan liggen.

Ik meende dat dat toen de diagnose al was 🤔
rommert14
@rickboer blija nee ze dachten eerste krukas, dus daar zijn ze mee begonnen omdat dat ook het goedkoopst is, daarna verstuivers getest en die hebben twee weken bij een bedrijf gelegen ivm vakantie, en ze hebben het zelf ook druk ivm vakantie en de oogst. Krijgen wel netjes steeds een trekker te leen maar wil wel graag mn eigen terug 😅
+1
rickboer blija
Quote Reactie van @rommert14:
Krijgen wel netjes steeds een trekker te leen maar wil wel graag mn eigen terug

Dat snap ik helemaal, ik ben benieuwd wat er uiteindelijk naar voren komt als probleem
RobVolvo
@rommert14 Mag ik vragen wat het probleem is bij jullie 7726?
rommert14
@RobVolvo onder zware belasting komt er een vreemde tik in de motor en begint ie te roken, ook loopt hij stationair best zwaar.
FordWindsor
@rommert14 dag, ik ben toch wel benieuwd welke kleur rook.
Het klinkt als een brandstof inspuitprobleem, het kan dan mechanisch als electronisch zijn. Dit omdat jij omschrijft dat "hij stationair zwaar loop".
De eerste vraag is altijd, is er compressie gemeten, of is de cutout test gedaan.

Op afstand is het lastig om dingen vast te stellen. Dan moet je bij het voertuig staan.
Ik heb èèn keer meegemaakt dat de klepzitting defect was en een deel in de zuiger zat. Ook die begon te tikken bij volle belasting, maar die rookte niet.

Wat ik ook eens heb meegemaakt was dat de krukas positieschijf los zat. Dan klopt je inspuittijdstip niet meer.
Ik neem aan dat er aan de voorkant goed diagnose is gesteld om dingen uit te sluiten.
Anders wordt het een gebed zonder einde.

Ik ben dan straks wel benieuwd, als het opgelost is, wat de oorzaak was.
rommert14
@FordWindsor zwarte rook, uiteraard begin je bij het goedkoopste en ze weten waar ze mee bezig zijn. Ik laat het wel weten wat het is als ze het gevonden hebben want ik ben ook wel benieuwd. Deze trekker is een echte kat in de zak
frank_mf
@rommert14 toevallig het serienummer? Dan kunnen we zien of die op maandagochtend gemaakt is 😅 kan zijn dat de Fransen nog teveel aan de 🍷 wijn zaten..
rommert14
@frank_mf is wel dan dat de beide trekkers die op maandag zijn gemaakt bij ons staan 🤪🤣
FordWindsor
@rommert14 dag, zwarte rook is onverbrande diesel. Dit kan dan betekenen dat er teveel diesel in de verbrandingsruimte zit, of er is te weinig zuurstof.

De motor begint te tikken, of maakt lawaai, tenminste wat daar op lijkt. Dat zou detonatie kunnen zijn, teveel diesel in de motor of desbetreffende cilinder.
De compressie loopt te hoog op wat resulteert in dat kloppende geluid.

Ik weet niet hoeveel draaiuren deze motor heeft, maar bij de Common Rail motoren is het wel een dingetje om op tijd de injectoren te vervangen.
Voor je het weet is je motor total loss. Er staat constant een druk tussen de 1200 en 2000 bar op de injectoren bij belasting, een kleine hapering en je cilinder zit vol diesel.
Einde zuiger en soms ook het blok.
+1
varken
@FordWindsor
Goed verhaal,
Denk je dat hij daarom ook zwaar loopt?
FordWindsor
@varken dag, dat zou kunnen. De druk loopt dan te hoog op en er is kans op een vloeistofslag.
Maar de druk is het grootste probleem.

Ik heb het wel meegemaakt met een lekkende vlamstart zodat er diesel werd meegezongen de motor in.
Als je die motor hoorde draaien, kloppen en zag roken onder belasting werd je er bang van. Men dacht de turbo, deze vervangen, maar het probleem bleef.

Dus goed diagnose stellen is echt wel een dingetje.
varken
@FordWindsor
Vlam start,
Goed verhaal,
Denk je dat hij daarom ook zwaarder loopt?
FordWindsor
@varken dag, deze trekker heeft deze vlamstart niet, tenminste zover ik weet.
Wat er soms in andere landen gemonteerd wordt weet ik niet. Koudstart inrichting is vaak land afhankelijk i.v.m. de temperatuur die daar heerst. Meestal zit in deze uitvoering een broodrooster, maar hoeft niet.
@FordWindsor
Quote:
broodrooster

Waterkoker toch?
FordWindsor
@ronald-deutz-fahr dan heb je een verdamper koeling waarschijnlijk, daar kan je eieren in koken 😱.
remco rooks
@FordWindsor Bij het loonbedrijf waar ik werk als monteur hadden we voor een paar weken terug ook een MF die onder zware belasting tikte en zwart rookte, was 1 injector kapot nieuwe er in en het probleem was opgelost.
+1
FordWindsor
@remco rooks klopt, en denk zelf dat dat probleem hier ook speelt.
Afhankelijk van het aantal draaiuren preventief vervangen. Geen risico nemen, als het echt goed misgaat is deze echt total loss.
Ik heb er afgelopen voorjaar nog twee gezien, Deutz motoren in een Fendt, beide het blok kapot. Ook hier waren de injectoren niet vervangen op advies van de dealer.
Allebei rond de 8000 draaiuren.
remco rooks
@FordWindsor weet niet of ze bij MF ook preventief vervangen moeten worden maar nu toevallig bij een 6716s met 4500 uur 1 injector kapot en vorig jaar bij een 7724s met 7000 uur. Bij alle andere MF's geen problemen gehad ook niet bij de een van de 4 MF7624 of de andere 3 7724s . het is inderdaad wel zo ja dat wanneer de injectoren slecht zijn er ongemerkt snel veel schade kan optreden...
mf 6150
@remco rooks
Nog niet eerder gehoord, wel bij de perkins commonfail
remco rooks
@mf 6150 hier noemen we ze ook wel beperkins... de Mf's met perkins motor hier starten onder de 5 graden al amper, nieuwe injectoren er in gaat het 1 a 2 jaar goed en dan weer het zelfde gezeik. rond gaan doen ze maar aanslaan ho maar.
rommert14
@remco rooks klinkt bekend 😅 4cilinder Perkins start hier altijd wel tenzij de accu slecht is.
FordWindsor
@remco rooks zie werkplaats handboek.
Meestal rond de 6000 uur, dit was bij Perkins wel het geval, nu AGCO.
Deutz zit ook op 6000 uur.
Het is een slijtage deel, wat zeker met de moderne inspuitsystemen, zwaar belast wordt.

Ook CAT schrijft dit voor, net als Volvo (SMT). Als daar een monteur bij een machine komt voor onderhoud en de urenstand is bereikt dat ze vervangen moeten worden wordt dit gewoon gedaan zonder discussie etc.
mf 6150
@FordWindsor
Perkins commonrail was alleen bij de oudere 6400 oa. Later werd sisu ingebouwd, dat is valtra
FordWindsor
@mf 6150 Sisu bestaat al lang niet meer, al jaren AGCO-power, heeft niks meer met Valtra uit te staan, daarvoor ook niet.

Dan moet je ver terug in de tijd naar BM en Volvo, daarna diverse overnames waar Sisu is uit ontstaan, wat ook weer over is genomen door AGCO.
Sisu had de landbouw- en nog een industriëleversie. Andere namen zijn verdwenen.
mf 6150
@FordWindsor
Het gaat erom dat perkins geen agco is geworden, blok is in de basis sisu wat in de mfs ligt
FordWindsor
@mf 6150 dag, AGCO had Perkins, na de overname van Sisu is Perkins verkocht.

Perkins is overgenomen door CAT. Deze motoren worden nog steeds onder deze naam geproduceerd.
Sisu is verdwenen en nu AGCO-power.
Daar is dus een naamswijziging geweest, maar klopt is de oude fabriek. Alleen nu veel moderner, gehele motor wordt met de robot geassembleerd.
+1
@FordWindsor Het blijft gewoon de Valmet Diesel. 💪
@case 745 xl zeg het eens
case 745 xl
@Valtra-Fordpower sorry foutje geloof ik
rommert14
@FordWindsor enige twee waar wij ze vervangen hebben had de een (John deere) al dik 15000 uur en de andere een mf 6480 met Perkins motor rond de 10500 uur
FordWindsor
@rommert14 dag, dat kan zeker, maar het risico is dan voor de klant of het mechanisatiebedrijf als de motor ploft.

Komt de trekker voor onderhoud naar het mechanisatiebedrijf dan zal deze het onderhoud uitvoeren volgens de urenlijsten.
Stel de klant wil niet dat de injectoren of nozzles vervangen worden, na 1000 uur ploft de motor.
Wie gaat dit betalen?, trekker is allrisk verzekerd.
rommert14
Quote Reactie van @FordWindsor:
mechanisatiebedrijf dan zal deze het onderhoud uitvoeren volgens de urenlijsten.

Nog nooit gehoord dat ze ze wouden vervangen
@FordWindsor
Quote:
Stel de klant wil niet dat de injectoren of nozzles vervangen worden, na 1000 uur ploft de motor.
Wie gaat dit betalen?, trekker is allrisk verzekerd

100% de klant
Bij allrisk word zeker niks van mechanische schade uitgekeerd
Bij eigen gebreken verzekering word gewoon gevraagd of alle onderhoud (aantoonbaar) is gebeurt. Dat lijkt mij ook niet meer dan logisch. Ook gaan zulke verzekeringen maar tot zoveel jaar of zoveel uur, dat is meestal voordat er dure slijtage delen vervangen moeten worden
FordWindsor
@ronald-deutz-fahr dat dacht ik ook eerst. Helaas de verzekering wil het onderhoud zien van deze trekker. Staat in het onderhoud dat je de injectoren moest vervangen en dat is niet gebeurd, helaas 🫣. Zie de polisvoorwaarden wordt er gezegd.
Dit schuiven ze weer op achterstallig onderhoud.

Dan zal de klant in protest gaan waarschijnlijk, de verzekering zal lastig gaan doen. Wat ook kan is dat de schade uitgekeerd wordt en weer verhaalt op het mechanisatiebedrijf.
De rechtbank beslist in het voordeel van de klant, is de ondeskundige in dit geval.

Belangrijk is nu dat je dit duidelijk op de factuur en werkorder zet, en laat ondertekenen door de opdrachtgever, dat de injectoren, of andere belangrijke dingen, niet vervangen zijn.
Doe dit wel zodra het voertuig van je erf rijdt, mocht het mis gaan heb jij geen poot om op te staan.
De dealer wordt als deskundige gezien, dit wordt steeds erger met rechtzaken, zie Amerika.
CaseCS130
@remco rooks wat voor schade kan het veroorzaken en hoe weet je of het schade heeft veroorzaakt?
+1
remco rooks
@CaseCS130 door slechte inspuiting of door verkeerde timing van inspuiting kan de motor te warm worden, en bijvoorbeeld vastlopen of dat de koppakking gaat lekken. Mijn ervaring is als je er wat aan hoort of de motor trekt slecht of begint steeds harder te roken, en je neemt meteen actie en rijd er niet mee door gaat het vaak wel goed. Maar als je er maar mee door blijft rijden en de motor word continu te heet en harde te slijten kan wel zijn dat de motor olie gaat verbruiken.
Valtra-Fordpower
@remco rooks Dat geld vooral bij de Commonrail diesels denk ik dan? Want ouderwetse verstuivers Mankeren over het algemeen weinig.
+2
JD BORN 2 FARM
@rommert14 dan ben je mooi bedankt. Hopelijk vinden ze het snel is blijft de trekker daarna een poos goed.
Fendt280S
Volg

Heb je nog een paar goeie blooper foto's of video's? Help mee!

Iedereen heeft 'm wel eens vastgereden. Het overkomt de beste.

Meld je eenvoudig aan voor deze website en maak elke week opnieuw kans op een geldprijs! De 5 meestbekeken van de week worden namelijk beloond!

Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
2
PUNTEN
28
WEERGAVES
3
BATTLES
MEER FOTO'S